23 Ekim 2024 Çarşamba

SUSUZ ÇAĞIN ÇOCUKLARI KİTABI DEĞERLENDİRME SORULARI

 SUSUZ ÇAĞIN ÇOCUKLARI - Selda YAŞAR,

MAHMUT ŞEVKET PAŞA ORTAOKULU

2024 – 2025 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI

KİTAP DEĞERLENDİRME

1.      ADINIZ: …………………………………. SOYADINIZ:………………………….. SINIFINIZ: ……….. NO:…

2.      KİTABIN ADI:                                                          YAZARIN ADI:

3.      KİTABIN SAYFA SAYISI:                                        BASKI SAYISI:              YAYIMEVİ:

4.      Okuduğunuz kitabın konusu nedir?

 

 

 

5.      Okuduğunuz hikâyede kimler var? (kahramanlar, karakterler, canlılar)  

 

 

6.      Okuduğunuz kitapta olaylar nerede geçiyor?

 

 

7.      Okuduğunuz kitapta olaylar ne zaman yaşanıyor?  

 

 

8.      Hikâyenin başında ne oluyor? (serim)

 

 

9.      Kahramanlar, karakterler hangi sorunlarla karşılaşıyor? (düğüm)

 

 

10.  Kahramanlar, karakterler bu sorunları nasıl çözüyorlar? (çözüm)

 

             

11.  Okuduğunuz kitabın ana düşünce nedir?

 

             

12.  Okuduğunuz bu kitapta neler öğrendiniz?

 

 

13.  Suyun azalmasının ana sebebi ……………………………….…………………… olarak belirtilmiştir.

 

14.  İnsanlar susuzlukla başa çıkmak için……………………………………………………………………………

 

15.  ……………………………………………………………..kullanarak su tasarrufu yapmaya çalıştılar.

 

                                                                                                                          

16.  Kahramanımız …………………….. köydeki susuzluk sorununu çözmek için bir plan yapar.

                                                                                                                           

17.  Çocuklar, köydeki…………………………………………...kuyusunu bulduklarında çok sevindiler.

 

                                                                                                                          

18.  Kitapta geçen ……………………………………. Karakteri, su kaynaklarını korumanın ne kadar önemli olduğunu anlatıyor.

                                                                                                                          

19.  Kitapta suyun değerini anlamamızı sağlayan olay, ……………………..….ile gerçekleşmiştir.

 

                                                                                                                          

20.  Susuzluk sorununa çözüm bulmak için çocuklar …………………………... bir araya geldiler.

                                                                                                                          

21.  …………………………………………….., suyun doğru kullanımı konusunda herkese ders verir.

 

 

 

22.  Okuduğunuz kitapta suyun azalmasının temel sebebi nedir?

 

23.  Okuduğunuz kitapta geçen olayların başkahramanın adı nedir?

 

             

 

24.  Okuduğunuz kitapta su bulma konusunda çocuklara en çok kim yardımcı olmuştur?

 

 

25.  Okuduğunuz kitapta çocuklar, susuzluk sorununu çözmek için hangi planı yapmışlardır?

 

 

26.  Kitapta susuzluk sorununun insanlar üzerindeki etkilerini nasıl tanımlarsınız? Bu sorunun köy halkını nasıl etkilediğini açıklayınız.

                                                                                                             

                                                                                                             

                                                                                                             

27.   Kitaptaki çocuk karakterlerin, susuzluk sorununu çözmek için gösterdikleri çabayı nasıl değerlendiriyorsunuz?           

                                                                                               

                                                                                                             

                                                                                                             

28.  Kitapta verilen mesajlardan bir tanesini seçin ve bu mesajın günlük hayatınızda nasıl uygulanabileceğini yazınız.

 

             

29.  Susuzlukla mücadele etmek için yapılması gerekenler" konusunda kendi önerilerinizi sıralayın.                                                                                                        

                                                                                                             

                                                                                                             

                                                                                                             

                                                                                                             

30.  Kitabın sonunda suyun bulunması ile ilgili olay sizce gerçekçi miydi? Neden?

 

 

31.  Aşağıdaki Doğru – Yanlış olarak işaretleyiniz.

Kitapta geçen çocuklar, susuzluğu önemsemeyip oyun oynamaya devam etmiştir. (  )

Köyde yaşayan herkes su sorununa çözüm arayışına katılmıştır. (  )

Su tasarrufu, kitabın ana temalarından biridir. (   )

Çocuklar, ormandaki gizli bir su kaynağını keşfeder. (   )

32.  Kitapta suyun yokluğu nasıl bir toplum yapısına yol açmıştır? Bu durumun karakterlerin günlük hayatına etkilerini anlatınız.                                                                                                      

                                                                                                      

                                                                                                             

33.  Başkahramanın yaşadığı değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz? Olaylar karakterin kişiliğinde ne tür bir dönüşüme yol açtı?                                                                                                     

                                                                                                             

                                                                                                             

34.  Kitabın geçtiği dünya size nasıl bir gelecek vizyonu sunuyor? Bu gelecek hakkında ne düşünüyorsunuz?                                                                                                             

                                                                                                             

                                                                                                             

35.  Kitaptaki yan karakterler ve rollerini değerlendiriniz. Hangi yan karakter size en etkileyici geldi, neden?                                                                                                 

                                                                                                             

                                                                                                             

36.  Yazarın dil ve anlatım tarzı hakkında ne düşünüyorsunuz? Kitabın atmosferini oluşturmak için kullandığı betimlemeleri nasıl buldunuz?     

 

 

37.  Suyun eksikliği hangi insani değerlerin ön plana çıkmasına ya da kaybolmasına neden olmuştur?                                                                                                                   

                                                                                                                          

                                                                                                                           

38.  Kitapta, suyun yokluğu dışında başka hangi çevresel veya sosyal sorunlar ele alınmıştır?                                                                                                                

                                                                                                                          

                                                                                                                           

39.  Bu kitabın olayları günümüz dünyasında yaşanabilecek bir geleceğe işaret ediyor mu? Böyle bir durumu önlemek için ne tür önlemler alınabilir?                                                                                                                     

                                                                                                                           

                                                                                                                          

40.  Kitapta geçen en etkileyici sahne sizin için hangisiydi? Neden bu sahne sizi etkiledi?                                                                                                                           

                                                                                                                          

                                                                                                                          

41.  Yazarın kitap boyunca vermek istediği ana mesaj ne olabilir? Sizce bu mesaj yeterince etkili bir şekilde iletilmiş mi?                                                                                                                  

                                                                                                                                                                                                                                                       

42.  Suyun yokluğu karşısında karakterlerin çözüm arayışları nelerdir? Bu çözümler sizce gerçekçi mi?                                                                                                               

                                                                                                                           

                                                                                                                          

43.  Kitapta anlatılan su krizine çözüm önerisi olarak neler düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız nasıl bir yol izlerdiniz?                                                                                                                          

                                                                                                                           

                                                                                                                          

44.  Toplumdaki su paylaşımı ve adalet konuları üzerine kitap boyunca nasıl tartışmalar yapılıyor? Bu tartışmalara katılıyor musunuz?                                                                                                                     

                                                                                                                           

                                                                                                                          

45.  Kitabın sonunda size göre eksik veya tamamlanmamış kalan bir bölüm ya da soru işareti var mı?                                                                                                                 

                                                                                                                                                                                                                                                       

46.  Bu kitabı okuyarak hayatınızda veya düşüncelerinizde bir değişiklik oldu mu? Olduysa bu değişiklik nedir?

 

 

47.  Bu kitabın yazarı siz olsaydınız kitabın adının ne olmasını isterdiniz?

 

48.  Bu kitabı siz yazsaydınız hikâyeyi – romanı nasıl bitirirdiniz?

 

 

 

49.  Kitabı kaç günde okudunuz?                                                                                                                                                                                                                                          

50.  Kitap okuma süremizi nasıl değerlendiriyorsunuz?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

BUZUL ÇAĞI (Bilgin ADALI)

 Buzul Çağı; Bilgin Adalı:

ilgili kitabın değerlendirme soruları aşağıda sunulmuştur.

SORULAR

S1. Okuduğunuz kitabın adı nedir?

S2. Okuduğunuz kitabın yazarı kimdir?

S3.  Okuduğunuz kitap hangi yayınevi tarafından basılmıştır?

S4. Okuduğunuz kitap kaç sayfadan ibarettir?

S5. Okuduğunuz kitabın konusu nedir?

S6. Okuduğunuz kitapta kimler var? (kahramanlar, karakter, canlılar)

S7. Okuduğunuz kitapta olaylar nerede geçmiştir? (yer)

S8. Okuduğunuz kitapta geçen olaylar ne zaman gerçekleşmiştir? (zaman)

S9. Okuduğunuz kitabın başında (serim) olaylar nasıl başlıyor?

S10. Okuduğunuz kitapta kahramanlar hangi sorunlarla karşılaşıyor? (düğüm)

S11. Okuduğunuz kitabın kahramanları sorunları nasıl çözüyorlar? (çözüm)

S12. Okuduğunuz kitabın ana düşüncesi nedir?

S13. Okuduğunuz kitabın en çok neyini beğendiniz?

S14. Okuduğunuz kitabın yazarı siz olsaydınız kitabın adının ne olmasını isterdiniz?

S15. Okuduğunuz kitap hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.

S17. Okuduğunuz kitabın kapak görselini değerlendiriniz.

S18. Okuduğunuz kitapta doğanın önemi nasıl açıklanmıştır?

S19. Okuduğun kitaptaki kahramanlarla benzer davranışlarını yazar mısın?

S20. Okuduğun kitapta iklim değişikliği nasıl işlenmiştir?

 


15 Temmuz 2024 Pazartesi

BEDİR, MALAZGİRT VE ÇANAKKALE RUHU TECELLİ ETTİ... (15 Temmuz Anma Konuşması)

 

Milletimizin 15 Temmuz’da yazdığı destan, sadece bir darbe teşebbüsünü bastırma hikâyesi değildir. O gece milletimizin vatanı, bayrağı, istikbâli ve istiklâli için 624 Bedir'deki, 1071’de Malazgirt’teki, 1453’te İstanbul’un Fethi’ndeki, 1915’te Çanakkale’deki iradesi tekrar tecelli etmiştir.

Kadınıyla, erkeğiyle, genciyle, yaşlısıyla tam bir seferberlik ruhu içinde omuz omuza kahramanca mücadele eden aziz milletimiz, 252 evladını şehit verme pahasına büyük bir zafere imza attı. Darbe ve işgal girişimini püskürttüğümüz bu şanlı zafer, aynı zamanda tüm dünyaya bağımsızlığımızı, milli iradenin hâkimiyetini ve demokrasinin haysiyetini korumak için neler yapabileceğimizi gösteren çok önemli bir ders ve mesaj oldu.

Milletin, namuslarına emanet ettiği silahı, tankı, uçağı millete doğrultan FETÖ’cüler, o gece karşılarında bir kez daha halkımızı, güvenlik güçlerimizi ve tüm kurumlarıyla devletimizi buldu. Hainlere karşı iman dolu göğsünü siper eden vatandaşlarımızın kahramanlıklarını anlatacak her cümle, her yazı, her hitap eksik kalır.

Ölümü öldürenler, gerektiğinde çıplak elleriyle tanklara meydan okuyanlar var olduğu sürece, Allah’ın izniyle ezanımız susmayacak, bayrağımız inmeyecek, istiklalimize ve istikbalimize kastedenler hedeflerine ulaşamayacaktır.

"Biz, şehitlerinin yaşadığına inanan ve şehitleriyle yaşayan bir milletiz"

Bu toprakların üstünde olandan çok daha fazlasının toprağın altında yattığına inanıyor, şehitlerimizin uğruna hayatlarını feda ettiği değerlere sahip çıkmak nasıl görevimizse, onların canlarına kastedenleri de unutmuyoruz.

Değerli Meslektaşlarım, Sevgili Öğrenciler, Saygıdeğer Katılımcılar…

 

Bugün burada, milletimizin tarihindeki en karanlık günlerden birini, 15 Temmuz hain darbe girişiminin yıldönümünü anmak üzere toplanmış bulunuyoruz. Bu anlamlı günde, demokrasimize, milli iradeye ve vatanımıza sahip çıkan aziz şehitlerimizi rahmetle, kahraman gazilerimizi minnetle anıyoruz.

15 Temmuz 2016 gecesi, milletimizin iradesine ve demokrasimize karşı gerçekleştirilen hain darbe girişimi, milletimizin cesareti, kararlılığı ve birlik ruhu sayesinde bertaraf edilmiştir.

O gece, genç yaşlı, kadın erkek demeden milyonlarca vatandaşımız, ellerinde bayraklarıyla meydanlara akın ederek demokrasisine sahip çıkmış, vatanına ve geleceğine sahip çıkmıştır.

Bu destansı direnişin kahramanları, milletimizin asil evlatlarıdır. Onlar, vatanseverlikleri ve fedakarlıklarıyla tarihe altın harflerle yazılmıştır. Şehitlerimizin ve gazilerimizin gösterdiği bu cesaret ve kararlılık, gelecek nesillerimize ilham kaynağı olmaya devam edecektir.

15 Temmuz, yalnızca bir direnişin değil, aynı zamanda bir dirilişin, milli iradenin zaferidir. Milletimizin birliği ve beraberliği sayesinde, ülkemiz bu hain girişimden daha da güçlenerek çıkmıştır. Bugün burada, demokrasimize ve bağımsızlığımıza olan inancımızı bir kez daha vurgulamak için toplandık.

Kıymetli Meslektaşlarım,

Unutulmamalıdır ki, bağımsızlık ve demokrasi uğruna verilen bu mücadele, sadece bir günün değil, her günün sorumluluğudur. Şehitlerimizin emanetine sahip çıkmak, ülkemizi daha da ileriye taşımak, bizlerin en büyük görevidir. Bu bilinçle, demokrasimizi korumak ve geliştirmek için her zaman hazır olmalıyız.

15 Temmuz’un yıl dönümünde, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere, tüm şehitlerimizi rahmetle anıyor, gazilerimize minnet ve şükranlarımı sunuyorum. Rabbim, bir daha milletimize böyle acılar yaşatmasın.

Bu anlamlı gün vesilesiyle, birlik ve beraberliğimizi bir kez daha pekiştirmek, kardeşliğimizi güçlendirmek adına buradayız. Hepinize katılımınız için teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum.

29 Mart 2023 Çarşamba

HAFTANIN KONUĞU: ACEM YILDIRIM

 

Davut Bozkurt  İle  MUŞBAP köşesi

                           HAFTANIN KONUĞU: ACEM YILDIRIM

Muş Bürokrat ve Akademisyenler Platformu olarak bu haftaki konuğumuz İstanbul Bahçelievler Ataköy Atatürk İlkokulu müdürü ve aynı zamanda Eğitim Bir Sen Bakırköy İlçe temsilcisi hemşerimiz Acem Yıldırım. Şimdi hep beraber hemşerimizi tanıyalım…

ACEM YILDIRIM KİMDİR?

Muş Malazgirt doğumluyum. İlk ve Ortaokul öğrenimimi Malazgirt’te tamamladım. Lise öğrenimimi İstanbul Bağcılar Dr. Kemal Naci Ekşi Lisesinde bitirdim. Lisans eğitimi için özellikle okumak istediğim Türk Dili ve Edebiyatı için İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatını seçtim. Aynı üniversitede mezun oldum.

1999 yılında muallim olarak İstanbul’da göreve başladım. Birçok okulda Türkçe Öğretmeni olarak görev yaptım. Köy Öğretmenliğini Diyarbakır’ın Bismil İlçesinin Üçtepe Köyünde tattım.

Lise yıllarında görev aldığım vakıf ve STK’larda aktif rolümü üniversite yıllarında da devam ettirdim. Mesleğe başlayınca gençliğe medeniyetimizin kodlarını aşılamak ve değerlerimizi öğretmek için birçok alanda aktif bir katkı sunmaya devam ettim.

2002 yılından beri Eğitimciler Bir Sendikasının değişik kademelerinde görev aldım. Halen aynı sendikanın Bakırköy İlçe Temsilcisiyim.

İstanbul Muşlular Derneği Yönetim Kurulu üyesiyim

Muşlu Akademisyenler ve Bürokratlar Platformda proje koordinatörü olarak çalışmalarıma devam ediyorum.

Sezai Karakoç, Mustafa Kutlu, Mehmet Akif İnan ve Abdürrahim Karakoç’un eserlerini okuyarak çeşitli Sempozyum ve konferanslarda sunumlar yaptım.


Acem Yıldırım

Özellikle Sezai Karakoç, Mustafa Kutlu ve Mehmet Akif İnan’ın bütün eserlerini okudum.

Türkiye’de Sivil Toplum ve Sendikalar konusunda sempozyumda bildiri okudum.

Evli, bir çocuk babasıyım.

PROJELERİM…

Platform bünyesinde Muş’umuz birçok okuluna kütüphane yaptırdık. Her yıl yaklaşık 1000 öğrencimize giyecek ve kırtasiye yardımında bulunuyoruz.

Derneğimiz adına birçok vakfa gıda ve giyecek yardımında bulundum.

Memleketimiz için ne yapabiliriz diye bir soru var sürekli önümüzde bu soruya cevap bulmak için sürekli çalışma ve diyalog halindeyiz. Kazanan bireyler olmasın kazanan memleket ve ülke olsun diye bütün çabamız.

MUŞLU BÜROKRATLAR VE AKADEMİSYENLER…

Öncelikle Davut Beye bu girişiminden dolayı teşekkür ediyorum. Yurdumuzun dört bir yanında şevkle görev yapan bu kadar değerli insanımızı bir platformda buluşturduğu için.

Türkiye’nin hemen hemen her kentinde üst düzey bir hemşerimiz var.

Bu değerlerimizi Muş Sevdalıları olarak çalışmalarına devam ediyorlar. İnsanımız ve vatanımız için her zaman göreve hazırlar.

Memleketimizin hak ettiği değeri bulması ümidiyle…

https://www.haber49.net/manset/haftanin-konugu-acem-yildirim-9902.html