SUSUZ ÇAĞIN ÇOCUKLARI - Selda YAŞAR,
MAHMUT ŞEVKET PAŞA
ORTAOKULU
2024 – 2025 EĞİTİM –
ÖĞRETİM YILI
KİTAP DEĞERLENDİRME
1. ADINIZ: ………………………………….
SOYADINIZ:………………………….. SINIFINIZ: ……….. NO:…
2. KİTABIN ADI: YAZARIN
ADI:
3. KİTABIN SAYFA SAYISI: BASKI
SAYISI: YAYIMEVİ:
4. Okuduğunuz kitabın konusu nedir?
5.
Okuduğunuz
hikâyede kimler var? (kahramanlar, karakterler, canlılar)
6. Okuduğunuz kitapta olaylar nerede
geçiyor?
7. Okuduğunuz kitapta olaylar ne zaman
yaşanıyor?
8. Hikâyenin başında ne oluyor? (serim)
9. Kahramanlar, karakterler hangi sorunlarla
karşılaşıyor? (düğüm)
10. Kahramanlar, karakterler bu sorunları
nasıl çözüyorlar? (çözüm)
11. Okuduğunuz kitabın ana düşünce nedir?
12. Okuduğunuz bu kitapta neler
öğrendiniz?
13. Suyun azalmasının ana sebebi
……………………………….…………………… olarak belirtilmiştir.
14. İnsanlar susuzlukla başa çıkmak
için……………………………………………………………………………
15. ……………………………………………………………..kullanarak
su tasarrufu yapmaya çalıştılar.
16. Kahramanımız …………………….. köydeki
susuzluk sorununu çözmek için bir plan yapar.
17. Çocuklar, köydeki…………………………………………...kuyusunu
bulduklarında çok sevindiler.
18. Kitapta geçen …………………………………….
Karakteri, su kaynaklarını korumanın ne kadar önemli olduğunu anlatıyor.
19. Kitapta suyun değerini anlamamızı
sağlayan olay, ……………………..….ile gerçekleşmiştir.
20. Susuzluk sorununa çözüm bulmak için
çocuklar …………………………... bir araya geldiler.
21. …………………………………………….., suyun doğru
kullanımı konusunda herkese ders verir.
22. Okuduğunuz kitapta suyun azalmasının
temel sebebi nedir?
23. Okuduğunuz kitapta geçen olayların
başkahramanın adı nedir?
24. Okuduğunuz kitapta su bulma konusunda
çocuklara en çok kim yardımcı olmuştur?
25. Okuduğunuz kitapta çocuklar, susuzluk
sorununu çözmek için hangi planı yapmışlardır?
26. Kitapta susuzluk sorununun insanlar
üzerindeki etkilerini nasıl tanımlarsınız? Bu sorunun köy halkını nasıl
etkilediğini açıklayınız.
27. Kitaptaki çocuk karakterlerin, susuzluk
sorununu çözmek için gösterdikleri çabayı nasıl değerlendiriyorsunuz?
28. Kitapta verilen mesajlardan bir
tanesini seçin ve bu mesajın günlük hayatınızda nasıl uygulanabileceğini
yazınız.
29. Susuzlukla mücadele etmek için
yapılması gerekenler" konusunda kendi önerilerinizi sıralayın.
30. Kitabın sonunda suyun bulunması ile
ilgili olay sizce gerçekçi miydi? Neden?
31. Aşağıdaki Doğru – Yanlış olarak
işaretleyiniz.
Kitapta
geçen çocuklar, susuzluğu önemsemeyip oyun oynamaya devam etmiştir. ( )
Köyde
yaşayan herkes su sorununa çözüm arayışına katılmıştır. ( )
Su
tasarrufu, kitabın ana temalarından biridir. (
)
Çocuklar,
ormandaki gizli bir su kaynağını keşfeder. (
)
32. Kitapta suyun yokluğu nasıl bir
toplum yapısına yol açmıştır? Bu durumun karakterlerin günlük hayatına
etkilerini anlatınız.
33. Başkahramanın yaşadığı değişimi nasıl
değerlendiriyorsunuz? Olaylar karakterin kişiliğinde ne tür bir dönüşüme yol
açtı?
34. Kitabın geçtiği dünya size nasıl bir
gelecek vizyonu sunuyor? Bu gelecek hakkında ne düşünüyorsunuz?
35. Kitaptaki yan karakterler ve
rollerini değerlendiriniz. Hangi yan karakter size en etkileyici geldi, neden?
36. Yazarın dil ve anlatım tarzı hakkında
ne düşünüyorsunuz? Kitabın atmosferini oluşturmak için kullandığı betimlemeleri
nasıl buldunuz?
37. Suyun eksikliği hangi insani
değerlerin ön plana çıkmasına ya da kaybolmasına neden olmuştur?
38. Kitapta, suyun yokluğu dışında başka
hangi çevresel veya sosyal sorunlar ele alınmıştır?
39. Bu kitabın olayları günümüz
dünyasında yaşanabilecek bir geleceğe işaret ediyor mu? Böyle bir durumu
önlemek için ne tür önlemler alınabilir?
40. Kitapta geçen en etkileyici sahne
sizin için hangisiydi? Neden bu sahne sizi etkiledi?
41. Yazarın kitap boyunca vermek istediği
ana mesaj ne olabilir? Sizce bu mesaj yeterince etkili bir şekilde iletilmiş
mi?
42. Suyun yokluğu karşısında
karakterlerin çözüm arayışları nelerdir? Bu çözümler sizce gerçekçi mi?
43. Kitapta anlatılan su krizine çözüm
önerisi olarak neler düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız nasıl bir yol izlerdiniz?
44. Toplumdaki su paylaşımı ve adalet
konuları üzerine kitap boyunca nasıl tartışmalar yapılıyor? Bu tartışmalara
katılıyor musunuz?
45. Kitabın sonunda size göre eksik veya
tamamlanmamış kalan bir bölüm ya da soru işareti var mı?
46. Bu kitabı okuyarak hayatınızda veya
düşüncelerinizde bir değişiklik oldu mu? Olduysa bu değişiklik nedir?
47. Bu kitabın yazarı siz olsaydınız
kitabın adının ne olmasını isterdiniz?
48. Bu kitabı siz yazsaydınız hikâyeyi – romanı
nasıl bitirirdiniz?
49. Kitabı kaç günde okudunuz?
50. Kitap okuma süremizi nasıl
değerlendiriyorsunuz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder