NORM KADRO FAZLASI ÖĞRETMENLER HAKKINDA
Norm Kadro Fazlası Öğretmenler, 06.05.2010 tarihli ve 27573 sayılı
Resmi Gazete'de Yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer
Değiştirme Yönetmeliğinin; "İhtiyaç fazlası öğretmenlerin yer değiştirmeleri" başlıklı 41. maddesindeki; "(1)Eğitim kurumunun ya da bölümün kapanması, program değişikliği,
Talim ve Terbiye Kurulunun öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin
kararıyla ders kaldırılması ya da norm kadro esasları gereğince yapılacak düzenlemeler
sonucu öğretmen fazlalığı oluşması halinde; eğitim kurumunun ya da bölümün
kapatılması veya program değişikliği sonucunda bu eğitim kurumlarında görevli
öğretmenler, yeni eğitim kurumu açılarak öğrencilerin taşınması halinde bu
eğitim kurumlarına, öğrenci azlığı nedeniyle kapatılan eğitim kurumlarında ya
da bölümlerde görevli olanlar ise açık norm kadro bulunması halinde öncelikle
öğrencilerin taşındığı eğitim kurumları olmak üzere il içinde alanlarında
ihtiyaç duyulan eğitim kurumlarına özür durumları ve tercihleri de dikkate
alınmak suretiyle atanırlar.
(2)Bu şekilde yapılan atamalarla
fazlalığın giderilememesi halinde bu durumdaki öğretmenler tercihleri de
dikkate alınmak suretiyle öncelikle il içinde alanlarında ihtiyaç duyulan
eğitim kurumlarına atanırlar. Bunlardan il içinde alanlarında ihtiyaç bulunmayanlar,
bulundukları ilde çalışılması gereken süre şartı aranmaksızın tercihleri
doğrultusunda yer değiştirme döneminde il dışına atamaları yapılabilir.
Bunlardan zorunlu çalışma yükümlülüğü bulunanlar, alanlarında ihtiyaç bulunan
zorunlu çalışma yükümlülüğü öngörülen hizmet alanlarına atanırlar.
(3) Herhangi
bir nedenle istihdam alanı daralan öğretmenler ile görevli oldukları eğitim
kurumlarında norm kadro esasları çerçevesinde öğretmen norm kadro sayısının
azalması üzerine hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılacak değerlendirme
sonucunda hizmet puanı en az olandan başlamak üzere norm kadro fazlası olarak
belirlenir. Norm kadro fazlası olarak belirlenen bu öğretmenler; öncelikle
görevli oldukları yerleşim yerindeki ya da ilçedeki eğitim kurumları olmak üzere
il içinde alanlarında norm kadro açığı bulunan eğitim kurumlarına tercihleri de
dikkate alınarak hizmet puanı üstünlüğüne göre atanırlar.
(4) Genel hayatı etkileyen deprem, sel,
yangın ve benzeri doğal afetler nedeniyle olağanüstü durumların oluştuğu yerlerdeki
eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı öncelikle bu madde kapsamında bulunan
ihtiyaç fazlası öğretmenlerle karşılanır. İhtiyacın bu şekilde karşılanamaması
durumunda valiliklerce gerekli önlemler alınır.
(5)Bu madde kapsamında il içinde yapılan
atamalarla fazlalığın giderilememesi durumunda valiliklerce fazlalığın
giderilmesine yönelik il içinde yapılacak yer değiştirmeler, zamana bağlı
olmaksızın en geç mart ayı sonuna kadar tamamlanması gerekmektedir. Bu şekilde
yapılacak yer değiştirmeler, duyurusu yapılan eğitim kurumlarına öğretmenlerin
tercihleri de dikkate alınarak hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılır. Fazla
konumdaki öğretmenlerden herhangi bir kuruma atanmak üzere başvuruda
bulunmayanların görev yerleri, il içinde valiliklerce isteklerine bakılmaksızın
belirlenir." hükümlerine göre yer
değiştireceklerdir.
Bu hükümlere göre; norm kadro fazlası öğretmenlerin daha önce
sadece öğretim yılının başladığı tarihten itibaren mart ayı sonuna kadar
yapılabilen isteğe bağlı ve resen atamaları artık her zaman yapılmaktadır.
Yine aynı yönetmeliğin Ek 1. maddesindeki "Herhangi bir branşta norm kadro fazlası bulunan illerde fazla
bulunan branşta ek ders ücreti karşılığında görevlendirme yapılamaz, vekil
öğretmen çalıştırılamaz."hükümleri ile bir ilde aynı branştan norm
kadro fazlası öğretmen var iken aynı branştan ek ders ücreti karşılığında
görevlendirme yapılamayacağı ve vekil öğretmen çalıştırılamayacağı ilk defa
kayıt altına alınarak oluşacak kamu zararları önlenmiştir. Fakat burada norm
fazlası öğretmenlerin özür durumları dikkate alınarak bu kapsamda atama yerine
geçici görevlendirme yapılması hukuki bir sorun doğuracağı muhakkaktır.
2015 – 2016 Eğitim – Öğretim yılına kadar genellikle öncelik norm
fazlası atamalarına verilirdi. Ancak, bahsi geçen öğretim yılında norm fazlası
öğretmenlerin durumları göz önünde bulundurulmaksızın öncelik özür grubu atamalarına verildi.
Elbette özür grubu
atamaları hayati önem taşımaktadır. Aile bütünlüğü eğitim çalışanlarımızın
olmazsa olmazlarındandır. Anadolu’nun yerleşim alanları düşünüldüğünde bunun
bir an önce yapılması önem arz etmektedir.
Büyükşehirlerde bu durumu farklı bir bakış açısıyla ele almamız
gerektiğini düşünüyorum.
2015 – 2016 Eğitim – Öğretim yılında ilçemizde norm fazlası olan
öğretmenlerimiz öğretmen açığı bulunan ilçemiz okullarında görevlendirildiler.
Birçoğu ilkokul sınıf öğretmeni olan bu öğretmenlerimiz görevlendirildikleri
okullarda 1. Sınıfların sınıf öğretmeni olarak görev aldılar. Öğrencilerin
okula alışma dönemleri, ilköğretim haftası, yazmaya – okumaya başladıkları
dönemde Özür Grubu Atamaları yapıldı.
Öğrenciler eğitime yeni bir öğretmen ile devam etmek zorunda kaldılar.
Bakırköy ilçesinde norm fazlası öğretmen
sorunu çözülmediği gibi bu durumda olan öğretmenlerin sayısı daha da arttı.
2015 – 2016 Eğitim – Öğretim yılının sona erdiği bugünlerde bu
sorunun derhal çözülmesi gerekmektedir.
Bakırköy ilçesinde
takriben 110 norm fazlası öğretmen bulunmaktadır. 50 öğretmenimiz emekliye ayrılmak için dilekçe verdi. İl içi ve
iller arası atamalarda ataması yapılan öğretmenlerimiz oldu.
Bakırköy ilçesinde bu sorunun çözümü için öncelikle norm fazlası öğretmen atamalarının
acilen yapılması zorunlu hale gelmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder