29 Kasım 2022 Salı

YENİ BAŞLANGIÇLAR İÇİN

 Anasınıfı ve birinci sınıfta ebeveynlerinden ayrılmak zorunda kalan çocuklar beşinci sınıfta da benzer bir endişe durumu yaşarlar. Fakat bu kez yaşları gereği edindikleri tecrübeler,bu süreci daha kolay atlatmalarını sağlar. Beşinci sınıf öğrencileri yıllardır alışmış oldukları okulu, sınıfı ve birtanecik öğretmenlerini bırakıp yepyeni bir ortam ve çeşitli öğretmenlerle karşılaşacağı için kaygılanabilir. Bu kaygı durumunu çözmenin en kolay yolu ona kabullenildiğini (sevilip benimsenildiğini) hissettirmektir. Kendini değerli bir birey olarak hisseden çocuğun okula adaptasyonu kolaylaşacaktır. Beşinci sınıfa başlayan öğrencilerin karşılaştıkları bir başka sıkıntı ise ilkokulda edindikleri bazı alışkanlıklardan vazgeçmektir. Bu yaş grubundaki bazı çocuklar acıktığında teneffüsü beklemeye,ders sırasında dahi tuvalet ihtiyacını ertelemeye alışık değildir. Bu da ancak net kurallar koyarak çözümlenebilir. Bununla birlikte öğretmen üst sınıflardan beklediği bazı davranışları 5.sınıflarda esneterek tolerans göstermelidir. Öğrenciye ilkokulda elde ettiği başarılarını basamak yapma, başarısızlıklarını ise sırtlamadan yeni bir başlangıç yapma şansı sağlanmalıdır. Yıllardır sürdürdüğü alışkanlıkları bir çırpıda silmesi beklenmemeli, eğitimin süreç olduğu gerek velilere gerekse çocuğa açıklanmalıdır. Velilerden çocukla ilgili yeterli bilgi alınmalı öğrencinin kişiliği, sağlık durumu, becerileri ve korkuları ile ilgili bilgi sahibi olunmalıdır. Burada sınıf öğretmenlerine büyük pay düşmektedir. İlkokulda dört yıl boyunca bitişik eğik el yazısı yazan çocuktan birden bire düz yazıya geçmesi beklenmemeli isteyen her çocuğa bu yazıyı devam ettirmesi söylenmelidir. Çocuklara ders sırasında sadece bilgi aşılanmamalı her ders,eğitime yönelik çocuğun ufkunu geliştirmelidir. Çocukların kendilerini ifade etmeleri, birbirlerini tanıyıp değer vermeleri için ilk ay ufak çapta oyunlar kullanılmalıdır. Bu yaş çocuğu oyun oynayarak öğrenmeye  ve eğitilmeye son derece açıktır. Ayrıca sınıf içinde arkadaşları tarafından eleştiri almaktan ya da yanlış cevap vermekten korkan çocuklara sık sık söz hakkı tanınmalı, bu çocuklar yanlış yanıt verdikleri takdirde bile sırf derse katıldıkları için olumlu dönüt almalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder